Run Blue – běhejte a získejte dětské hřiště od Volkswagenu!

Také vás láká hezké počasí ven, vytáhli jste ze skříně odrbané maratonky a vydali se provětrat své běžecké tepláky nebo elasťáky? No nejste určitě jediní. Ale toho jste si určitě už všimli. Teplé jarní počasí totiž už během března vylákalo jak pravidelné běžce, tak spoustu nadšenců, kteří chtějí po zimě jen zlepšit kondici nebo zpevnit zadečky před letní dovolenkovou sezonou.

A jak už to tak vypadá, běhání se stává v Čechách stále populárnější. Těžko říct, jestli je to tím, že stačí mít „jen“ dobré boty a jinak k tomu nic moc nepotřebujete, nebo je běhání módní záležitostí. Každopádně běžců přibývá, a to je dobře.

Během minulého týdne mě zaujaly dvě novinky, které se týkají právě běhání. Díky facebooku jsem se dověděl, že jedna z mých kamarádek se vydala na pražský Sportisimo ½ Maraton. Nikdy bych to do ní neřekl, spíše se vždy zajímala o muziku, divadlo a knížky. Ale běh? Napadlo mě také, co asi vede maminku od dvou dětí, ve věku, kdy čtyřicítka pomalu klepe na dveře, aby se poprvé v životě zúčastnila takové akce? Ale snad právě díky takovým běžcům, kteří si ke sportu nacházejí cestu postupně, se z tohoto tradičního českého půlmaratonu stal největší běžecký závod v Evropě, kterého se letos zúčastnilo více než 12 tisíc vytrvalců. Klobouk dolů.

run blueZe zcela jiného běžeckého „soudku“ je pak akce, se kterou přišla na konci března automobilka Volkswagen. Jestli se vám zdá spojení aut a běhání jako nesmysl, tak to ani náhodou. Naopak, německý výrobce přišel se zajímavým nápadem, jak díky běhání udělat něco pro děti. Zjistil jsem to při své nedávné návštěvě autosalonu Porsche Brno, který je autorizovaným prodejcem „fauvéček“ a který se zapojil do soutěže pro běžeckou i širokou veřejnost „Auta poháněná srdcem“.

run blue porsche brno
Běžecký pás na Porsche Brno

Mají zde totiž ve svém showroomu, stejně jako u dalších čtyř autorizovaných prodejců v České republice (v Praze, Českých Budějovicích, Zlíně a Děčíně), nainstalovaný běžecký pás a návštěvníci mají jednoduchý úkol uběhnout nebo ujít na pásu libovolnou vzdálenost přesahující sto metrů. Na rychlosti nezáleží. Jediné, co se počítá, jsou uběhnuté metry za 10 minut.

Akce byla zahájena 31. března a má trvat přesně 42 dní do startu jubilejního dvacátého Volkswagen Maratonu Praha. Podle toho, ve kterém showroomu návštěvníci uběhnou do 10. května nejdelší vzdálenost, pak nechá automobilka v daném městě postavit dětské hřiště, navíc částečně z recyklovaných pneumatik. Volkswagen k této soutěži spustil také web www.runblue.cz, na kterém se průběžně zobrazuje aktuální stav soutěžících jednotlivých autosalonů a který přináší mimo jiné informace o aktuálních akcích nebo běžecké rady a tipy. Jak jsem se díval, Brno je zatím v trháku, ale do 10. května je ještě hodně daleko…

Shrnutí článku
Run Blue - běhejte a získejte dětské hřiště od Volkswagenu!
Název článku
Run Blue - běhejte a získejte dětské hřiště od Volkswagenu!
Popis
Run Blue - ve kterém showroomu prodejce VW návštěvníci uběhnou do 10. května nejdelší vzdálenost, nechá automobilka v daném městě postavit dětské hřiště, navíc částečně z recyklovaných pneumatik.
Autor

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.