4 snadné tipy jak zhubnout

Články komentáře 2

Tématu snižování přebytečných kil jsme se věnovali už v článku Chci zhubnout, kde jsme se tomuto ožehavému problému věnovali spíše z pohledu čistě teoretického. A dnes na něj v podstatě navážeme, ale podíváme se na praktické tipy, které nám s jistotou pomohou zhubnout. Tedy pokud těmto radám dáme šanci. K napsání tohoto článku mě inspiroval kamarád a jeho dlouholetá snaha o snížení váhy. Není vyloženě tlustý, ale asi jako každý z nás má nějaké to kilo navíc. Mockrát jsem od něj slyšel věty jako „…do září budu mít pod 100 kilo“ a podobně. Zmiňované září bylo už minimálně dva roky nazpět, ale váha ne a ne ukázat onu vysněnou cifru. Proto jsem jeho další upozorněním o snaze zhubnout nebral vůbec vážně. O to větší bylo moje překvapení, když mi před týdnem oznámil, že to dokázal. Chvilku jsem nevěřícně zíral a až pak jsem ze sebe vysoukal otázku, která by určitě napadla každého z nás: „A jak se ti podařilo zhubnout?“.

Může to dokázat kdokoliv

Kamarád už není žádný mladík, v některých sportovních soutězích by dokonce spadal do věkové kategorie veteránů (pro upřesnění – veteráni jsou od 35 let). Navíc má sedavé povolání, spokojené rodinné zázemí a s tím spojené výhody (teď mám na mysli hlavně ty stravovací…) a sportuje maximálně 2krát týdně. Takže naprosto běžný a průměrný vzorek naší společnosti. A jaký tedy byl jeho recept na hubnutí?

Zázračně jednoduché

hubnoutíOdpověď byla až nečekaně jednoduchá a v podstatě očekávaná: „Měsíc jsem nejedl sladký a mírně jsem omezil porce jídla“. Čekali jste něco o zázračné dietě nebo převratném hubnoucím přípravku? Ale houby! Každý z nás přece už mockrát slyšel ten nejjistější návod na hubnutí – a to je nežrat! Samozřejmě nesmíme to brát úplně doslova, přece jen nejsme rostliny, abychom byli živy jen díky slunečním paprskům a pár kapkám vody. Ale v dnešní době nemáme takový výdej energie jako třeba generace našich babiček a dědečků. Většina z nás prosedí 8 hodin v práci, hodinu v autě a po příjezdu domů se vyvalí na pohodlnou sedačku a tupě kouká na obvykle dosti ubohý program té kouzelné bedýnky s názvem televize. A navíc takto fyzicky velmi „náročný“ denní program kompenzujeme báječně chutnajícími jídly z fastfoodů, litrem koly, pytlíkem brambůrek a čokoládou na závěr. To pak těžko můžeme čekat nějaký úbytek kil…

Rovnice je zcela jasná, hubnutí je možné pouze pokud je výdej energie větší než příjem. Vyzkoušejte sami na sobě vynechat rychlé cukry ve formě sladkostí třeba na 14 dnů, k tomu přidejte i pohyb, stačí rychlá chůze po dobu 45 minut 3krát týdně a uvidíte, že to opravdu funguje. Není třeba držet drastické diety, které jsou pro lidské tělo utrpením. Po jejich skončení se obvykle dostaví tak známý „jo-jo efekt“ a kila budou zase zpět.

Základní tipy k efektivnímu hubnutí

hubnuti a pohyb

  1. vynechat nebo zásadně omezit sladkosti a tučná jídla
  2. přidat do svého denního režimu nějaký pohyb
  3. brát snahu zhubnout jako výzvu, která zvýší sebevědomí
  4. mít silnou vůli, nikdo jiný za nás hubnout nebude

Pokud opravdu chceme zhubnout, nehledejme nějaké složitosti. Vždyť stačí tak málo. Méně jídla a více pohybu je zaručeným a léty ověřeným návodem, díky kterému půjdou kila dolů. Navíc je toto řešení i tím nejlevnějším, nemusíte utrácet za drahé pilulky nebo zázračné diety. Stačí se jen rozhodnout a dodržovat tyto rady. A sami na sobě poznáme, že to opravdu jde.

Stáhněte si zdarma ebook 10 mýtů o hubnutí

Jaký je váš recept na hubnutí?

Podělte se o vaše zkušenosti s hubnutím, co funguje u vás na snížení tělesné hmotnosti, co dělá vám problémy při snaze shodit přebytečná kila? Napište nám do komentářů pod tímto článkem 😉

Komentáře

  1. von

    Plně souhlasím, dřív jsem si dal k obědu výpečky se zelím a se šesti knedlíky, k večeři dvě kolečka tlačenky a pak do hospody na cca osm piveček 🙁
    Nyní si dám poloviční porci čehokoliv, místo knedlíků brambory nebo rýži a k tomu téměř každý den pohyb (ob den běh, mezi to posilovna a občas bazén). Za 4 měsíce jsem shodil 9 kg a držím se.
    Nejlepší na tom ovšem je to, že mne běhání začalo opravdu bavit a už mám za sebou první půlmaraton 😉
    Jinak jediné, co používám je protein (rostliný protein ze sóji, pšenice a hrášku) po posilovně a každodenně CLA (konjugovanou kyselinou linolovou).

    Odpovědět
  2. SportovniBlog.cz

    Tak to před tebou smekám, zvládnout půlmaraton není vůbec žádná legrace. Ale jsi skvělý příklad toho, že když má člověk vůli a chuť se sebou něco udělat, dokáže to. Pro někoho se to může zdát nepředstavitelné, že by se vzdal oblíbených jídel a velkých porcí. Ale asi mi i ty potvrdíš, že je to jen o zvyku, teď už asi nemáš potřebu si dávat 6 knedlíků, nebo celou čokoládu. Chce to vydržet pár dnů a pak to jde mnohem snáz.

    Odpovědět

Napsat komentář